Ice hockey, Szeged, voetbal, examens, april fools - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Cornelis Lam - WaarBenJij.nu Ice hockey, Szeged, voetbal, examens, april fools - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Cornelis Lam - WaarBenJij.nu

Ice hockey, Szeged, voetbal, examens, april fools

Door: Cornelis

Blijf op de hoogte en volg Cornelis

02 April 2007 | Hongarije, Boedapest

Pff... waar zal ik eens beginnen na 2 weken niet op mijn blog geschreven te hebben...

Woensdag ben ik met Paulina, Corine Damian, Samu, Fernando, Rocio en Joel naar voetbalwedstrijd Hongarije - Moldavie geweest. Deze 'topper' in groep c van de EK kwalificatie was in de eerste helft nauwelijks het aanzien waard. In de tweede helft beter voetbal en Hongarije won met 2-0. ("ria ria hun-ga-ria, hoja magyarorszag"). De volgende dag met Kristof, Zeke en Eva naar icehockey wedstrijd Hongarije - Zweden geweest. We waren getuige van een wonderbaarlijke 2-1 overwinning voor Hongarije (Zweden is olympisch kampioen als ik me niet vergis) en zagen enkele schitterende body checks en andere gewelddadigheden.

Eva had Kristof, Zeke en mij uitgenodigd om voor een weekend mee te gaan naar haar ouderlijk huis in Szeged (zuiden van Hongarije). Nadat ze ons verzekerd had dat de bedden beter waren dan in de dormitory en dat haar moeder goed kon koken, stemden we toe! Zaterdagochtend 3 uur in de trein gezeten. Daarna de stad bezichtigd kennis gemaakt met de familie Szegedy en 's avonds pool gespeeld, lol gehad met eieren en een film gekeken. Uiteindelijk erg laat naar bed en de volgende ochtend niet al te laat op om finale waterpolo Hongarije - Kroatie te zien (hongarije verloor met 9-8 a.e.t.)
Daarna de synogoge bezocht en in een park afgesproken met Endre (was er zaterdag ook bij) en nog enkele vrienden van Eva. Ook zagen we op straat de nieuwste Hongaarse mode. Een man op veel te kleine schoenen en de broek onder aan z'n kont (zie foto). Al met al was het erg leuk om eens bij een Hongaars gezin binnen te kijken. Ontzettend gastvrije mensen, leuk om te zien hoe ze leven en we hebben inderdaad goed gegeten:p! 's Avonds weer 3 uur in de trein terug naar Budapest.

Zondag was het ook nog eens 1 april (april fools) en bij terugkomst bleken de Portugezen flink huis gehouden te hebben bij de Spanjaarden en bij nog enkele anderen. Wij hoorden dat niemand iets terug had gedaan. Nu zijn er deze week grote werkzaamheden gaande en staan er overal door het gebouw meubels. We hebben de deur van de Portugezen gebarricadeerd met een bureau, oven, bed en nog wat stoelen. Ook hadden we de kamer duidelijk zichtbaar omgedoopt tot de Portugay room en de deurklink ingesmeerd met Portugese gel. Gelukkig konden ze er om lachen (zij het als een boer met kiespijn), maar Joel begon wel direct te dreigen "Tomorrow 2 april, the story continues".

Dit weekend moest ik voor het eerst 'serieus' studeren. Ik had vandaag een heus examen voor Adapted PE. Volgende week maandag is het nl pasen en de week daarna ben ik alweer in NL. Omdat we zondag pas om 22.30 terug in Budapest waren en dankzij alle april fools activiteiten, heb ik er niet zoveel tijd in kunnen steken. Vanochtend vroeg opgestaan om nog wat te studeren en ik denk wel dat ik een voldoende heb gehaald. Ze werken hier trouwens met een schaal van 1 t/m 5. Alleen 1 is onvoldoende en hoe hoger hoe beter uiteraard! Voor history of sport heb ik vandaag een presentatie gegeven en een opdracht in moeten leveren, ging allemaal goed.
Morgen heb ik een mondeling examen voetbal. Ik weet niet zo goed wat ik me daarbij voor moet stellen eigenlijk.

Ohh... en Corine is 1,5 week gelden terug naar NL geweest en heeft hagelslag en stroopwafels meegenomen. De hagelslag viel ook bij de andere studenten goed in de smaak.

Verder nog Statue park, Matthias Church en Fishermans bastion bezocht.

Viszontlátásra en tot snel!!

  • 02 April 2007 - 19:30

    Pake:

    Weer mooie verhalen daar uit Hongarye.Maar nou nog eventjes de puntjes op de i zetten wat het examen betreft. Trouwens ,mondeling examen voetbal is m.i. blaasvoetbal.Hou nog eventjes vol.
    De groeten van pa,ma,alex,mathilda en de rest.Doeeiiiiiii!!!!!!!!

  • 04 April 2007 - 17:34

    Anouk:

    Dag Neli, alles goed daar? Volgens mij wel hè :)! Over 1,5 week kom je alweer naar huis! Heb je daar wel een beetje zin in? Ik kijk er echt naar uit om jullie weer te zien! Geniet nog even lekker daar en tot snel! XxXjes Anouk.

    Oh ja, succes met je examens enzo hè!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Cornelis

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 12750

Voorgaande reizen:

21 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: