'T is fijn hier - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Cornelis Lam - WaarBenJij.nu 'T is fijn hier - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Cornelis Lam - WaarBenJij.nu

'T is fijn hier

Door: Cornelis

Blijf op de hoogte en volg Cornelis

04 Maart 2007 | Hongarije, Boedapest

Na de Erasmusparty van vorige week vrijdag, was er maandag alweer een gebeurtenis waarbij iedereen aanwezig was: de verjaardag van Corine! In de nacht van zondag op maandag was er al een klein feestje geweest met wat erasmusstudenten en haar ouders. Daarom had ze maandag niet meer op een feestje gerekend.'s Middags ben ik met Rocio wat cadeautjes gaan kopen met het ingezamelde geld en 's avonds gezorgd dat Corine met haar ouders uit eten ging. Om 20.15 met z'n allen verzameld in haar kamer, lichten uit, kaarsen en aan... en na een half uur uit volle borst happy birthday gezongen en daarna happy birthday in ongeveer 6 verschillende talen. Ze was behoorlijk overdonderd en erg blij met de cadeaus. Verder was er wijn, bier, taart en later op de avond in Morrisons weer heel veel gezelligheid!!

De volgende morgen riep de plicht echter weer, lesjes volgen! Dinsdag vroeg op voor theory of training, maar ik had bij nader inzien beter kunnen blijven liggen in mijn bedje. Die leraar moest binnenkort een speech geven voor het Europees Parlement en wilde vast oefenen met ons als publiek. Belachelijk dat ik daarvoor uit mijn bed kwam! Verder wel weer heel veel leuke lessen gehad. Basketbal, volleybal en tennis was echt geweldig. Vooral tennis, omdat we dat in Nederland niet kunnen kiezen. Roger Federer kan z'n borst nat gaan maken.

Woensdag (dan heb ik maar 1 les en die eindigt 09.20) met Kristof naar House of Terror geweest. Is een museum in het gebouw waar in WO II de nazi's hun hoofdkwartier hadden en daarna de Communisten! Ik ben ook een boek aan het lezen over de Hongaarse revolutie van 1956 en zag al heel veel dingen uit het boek terug in het museum. Echt heel indrukwekkend. Het was toegestaan om de cellen in te gaan en er waren zelfs galgen, isoleercellen en martelcellen! Het was alleen niet toegestaan om foto's te maken. Natuurlijk heb ik dat wel gedaan, want ik moest dat gewoon vastleggen. En als er dan iemand van de beveiliging naar je toekomt om te zeggen dat dat niet mag, speel je gewoon de stomme toerist die van niets weet (werkt altijd).

Na weer een week hard sporten, lag er vrijdag nog een aangename verrassing op me te wachten: een zelfgeschreven brief van zusje Mathilda (vorige week 7 geworden overigens, felicitaties welkom op lijsterbeslaan 38 te lexmond)! Goed om te horen dat thuis ook nog alles in orde is!

Zaterdag werd het ook tijd om wat opdrachten te gaan maken voor de ALO in Nederland. Het viel niet mee om na zo'n lange tijd weer wat voor school te moeten maken, maar het moet écht gebeuren anders heb ik een probleem. Er moest ook nodig weer wat aan mijn vuile-was-situatie gedaan worden!
's Avonds gaan schaatsen met Corine, Eva, Kristof en Natalie (vriendin van Kristof). De kwaliteit van de schaatsen was niet om over naar huis te schrijven, maar ik doe het toch --> slechte schaatsen! Maar wel weer veel lol gehad daar!!

Nog meer goed nieuws las ik op internet! Lekvogels heeft Gorkum opgerolt met maarliefst 7-0, proficiat!

Deze week heb ik trouwens vrij van school en heb ik samen met Kristof het idiote idee opgepakt om naar Bratislava te gaan OP DE FIETS! Ik mag de splinternieuwe mountainbike van Eva lenen en Kristof heeft zelf een goede fiets meegenomen vanuit Belgie. Gisteren en vandaag de laatste voorbereidingen getroffen en morgen willen we vroeg vertrekken. De terugweg willen we ook fietsen, maar als de heenweg hard tegenvalt, pakken we de trein!

Foto's volgen later op de avond, kga eerst ff eten!!

Groeten!

  • 04 Maart 2007 - 18:38

    Maarten:

    Prima dat je vermeldt dat Lekvogels wint, maar schrijf dan wel zonder spelfouten, aub. Hoe ver is Bratislava eigenlijk? Mooie klassieker hoor: Budapest-Bratislava-Budapest. Een soort Kuurne-Brussel-Kuurne maar dan anders.

  • 04 Maart 2007 - 19:11

    Eric:

    Wat ben je toch ook een cultuursnuiver, heel goed!

  • 04 Maart 2007 - 21:39

    Pa En Ma:

    Mooie berichten vanuit Budapest,misschien treed je nog in de fietssporen van je vader.Goede reis en kijk goed uit,want je vader is ook gevallen met de fiets.Bekijk je mailbox

  • 04 Maart 2007 - 22:06

    Krop:

    Ik reageer hopelijk morgen

  • 05 Maart 2007 - 07:59

    Lekvogels:

    Blijf nog maar een paar maandjes daar hoor, zonder jou wordt er ook gescoord! haha VVAC here we come!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Cornelis

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 12747

Voorgaande reizen:

21 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: