weekje school - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Cornelis Lam - WaarBenJij.nu weekje school - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Cornelis Lam - WaarBenJij.nu

weekje school

Door: Cornelis

Blijf op de hoogte en volg Cornelis

25 Februari 2007 | Hongarije, Boedapest

Weer een hoop gebeurd deze week, kzal proberen een beetje kort samen te vatten!
Vorig weekend ben ik met Kristof naar het Hongaarse nationale kampioenschap atletiek geweest. We konden gewoon gratis naar binnen en zagen een paar hele mooie wedstrijden, vooral de sprint(estafette)onderdelen waren spannend. Alle onderdelen werden overigens gewonnen door een hongaar of hongaarse (:P)!

Ik denk trouwens dat ik deze week het record lessen volgen heb verbroken. Ik heb nl. 15 lessen gevolgd van elk 80 min. Ik wilde gewoon veel lessen uitproberen, zodat ik veel lessen af kon laten vallen en mijn definitieve rooster kon gaan samenstellen.
Ik zal niet elke dag van de week beschrijven, maar er waren wel een paar lessen die het vermelden waard zijn. Bijvoorbeeld tennisles van donderdag. De leraar die vorige week zo aardig was, was deze week waarschijnlijk met zijn verkeerde been uit bed gestapt. Hij was alleen maar bezig met het afkraken van de forehands van de studenten. Aan het eind moesten we op een lijn gaan staan en ging hij wat individuele feedback geven, dat klonk ongeveer zo: 'bad, bad, very bad, bad, good, very bad' Dat waren natuurlijk tips waar we wat aan hadden, dus volgende week gaat het vast beter!

Vrijdag volgde ik atletiek met het tweede jaar. Ik rekende op een praktijkles, maar we gingen een theorielokaaltje in. De eerste 40 minuten vertelde de leraar op een levendige manier allerlei verhalen over vooral verspring- en hinkstapsprongwedstrijden in het verleden. Ook over techniek en voorbereiding wist hij heel wat te vertellen. Vervolgens kwamen we op het onderwerp doping. In het verleden werd er wel eens gesjoemeld met de urinetesten. Om die reden moeten atleten tegenwoordig poedeltje naakt, boven een spiegel, met de handen achter het hoofd in een flesje mikken. De docent beeldde dit op een pakkende wijze uit. Ook maakte hij hierbij mooie gedetaillerde tekeningen op het bord, die niets aan de verbeelding over liet.

Gelukkig werd het na 5 schooldagen ook weer weekend. Vrijdagavond was er een erasmusparty, waarbij alle erasmusstudenten plus wat geinteresseerde hongaren gratis bier konden drinken en elkaar wat beter konden leren kennen. Om 19.00 moesten Damian, Joel, Samu en ik echter weg omdat de traditionele en prestigieuze voetbalwedstrijd met de cyprioten op het programma stond. We hadden gezamenlijk een kunstgrasveldje afgehuurd van 19.00 tot 21.00. We speelden goed en waren vooral in het begin de cyprioten duidelijk de baas. Na ruim twee uur non stop voetballen claimden de Cyprioten echter de overwinning en om hun goede stemming niet te verstoren, hebben we ze maar in die waan gelaten!

Zaterdag was dus vooral bijkomen van de vermoeiende week (ik was nl. ook weer wezen hardlopen + voetbaltraining + sporten op school). We (Zeke, Kristof, Damian en ik) besloten naar een hongaars badhuis te gaan. Daar kwamen we ook Corine met haar ouders (op bezoek) tegen. 's Avonds gezellig uit eten geweest in een Hongaars restaurant!

Vandaag dus maar weer wat actiefs gedaan. Damian en ik besloten fietsen te gaan huren en vergezelden John en Kristof tijdens de fietstocht naar Szentendre. Een klein, gezellig dorpje ruim 25 km ten noorden van Budapest. Fietsen in Budapest is een vak apart. Automobilisten houden hier geen rekening met tweewielers en fietspaden zijn er nauwelijks. De fietspaden die er zijn, zitten vol kuilen en hobbels. Buiten de stad was er vooral modder, smalle weggetjes en nog meer hobbels en kuilen. Wonder boven wonder is mijn citybike met mandje voorop (die dus eigenlijk niet gemaakt is voor zulke omstandigheden) heel gebleven en kwamen we 's middags verkleumd van de kou, maar voldaan weer terug.

Nu nog één weekje school en daarna weer een week vrij...

Groeten

  • 25 Februari 2007 - 21:35

    Gijsbert:

    Het blijft er echt geweldig uitzien Nelis. Sterkte verder ;)

  • 25 Februari 2007 - 21:54

    Krop:

    Ik wist helemaal niet dat Gudde op bezoek is geweest... :O

  • 25 Februari 2007 - 23:00

    Maarten:

    Is gudde de vader van Corine dan...?

  • 25 Februari 2007 - 23:34

    Gudde:

    Hij bedoelt die indiaan op die foto met de fietsjes klootviool :) Heerlijk :D

  • 26 Februari 2007 - 08:45

    Femke:

    Hey Co!
    Altijd leuk weer om je/jullie verhalen te lezen! Je bent erg goed in het verdraaien dat je verloren hebt, waar ken ik dat toch van :)
    Geniet van je weekje vrij straks, wij hebben nu een weekje geen school op school, thuis moeten we ons namelijk half gewond werken aan school. Geen verschil dus met normaal.
    Succes met het leren van de dans en vechtscene!

    Kus femke

  • 26 Februari 2007 - 21:03

    Klaas:

    ey Nelis,

    ff wat nieuws van sportcomplex Het Bosch:
    Bij het scheiden van de markt toch nog een puntje gepakt tegen DFC, 2-2. Een zeer slechte wedstrijd waarin we uiteindelijk blij mochten zijn met het ene puntje. Zaterdag maar weer winnen van SC Gorkum. Viel vergnügen!!

  • 27 Februari 2007 - 12:00

    Klaas:

    ey Nelis,

    Ik kom ook naar hongarije toe, gescout door ene jozef kiprich, ook wel de tovenaar van tatabania genoemd. Weet jij wie dat is??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Cornelis

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 12761

Voorgaande reizen:

21 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: