hasjbus - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Cornelis Lam - WaarBenJij.nu hasjbus - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Cornelis Lam - WaarBenJij.nu

hasjbus

Door: Cornelis

Blijf op de hoogte en volg Cornelis

23 Januari 2007 | Hongarije, Boedapest

pfff... na een reis van 30 uur kwamen we aan op de plaats van bestemming. Na een nachtje goed slapen en alles nog een keer op een rijtje zetten ga ik nu proberen de bizarr reis te bescrijven:

Na thuis en in Amsterdam afscheid te hebben genomen vertrokken Corine en ik om 14.15. Ik stopte de handbagage plus jassen in het luik boven ons, toen nog niet wetende dat ik daardoor verdachte in een drugszaak zou worden....

Het eerste deel van de reis verliep voorspoedig na stops in Eindhoven, dusseldorf, koln, frankfurt en nurnberg gingen we richting Oostenrijkse grens. Na de stop in nurnberg waagde ik een poging om te gaan slapen. Om 03.45 werden we echter gewekt door enkele duitse polizei mensen. Ze controleerden paspoorten van de reizigers en checkten de bagageluiken. Schuin boven mijn plek werd een bruine leren jas gevonden die van niemand bleek te zijn. De vijf mensen achterin moesten hun jas laten zien om duidelijk te maken dat de jas niet van hen was. Vervolgens werd de jas opengesneden en kwam er, naar later bleek, 1,5 hasj te voorschijn. Bij de mensen achterin de bus werd de handbagage vervolgens grondig doorzocht en we moesten opstaan zodat ook de stoelen onderzocht konden worden. Onze paspoorten werden ingenomen en we volgden de politieauto naar politiebureau Passau (afgelopen zomer heb ik 10 km daar vandaan gewerk, te toevallig).

Sandor, Hongaarse jongen die voor mij zat, en ik moesten mee naar binnen. Sandor sprak geen Duits en ik een beetje, dus kreeg ik de moeilijke vragen op mij af. Een boze duitse politieagent zei tegen mij: Du weisst warum 's geht?! In mijn beste duits bracht ik daar tegen dat ik niet precies wist wat er aan de hand was. Bij Sander en mij werden de handen onderzocht, met een soort schrapertje schrapte de Duitser over mijn handen op zoek naar sporen.

Daarna konden we weer terug de bus in. Even later moest iedereen de bus verlaten, alle bagage uit de bus. Daarna verscheen een agent met een drugshond die alle bagage en de hele bus doorzocht. Omdat het koud was mochten we binnen in het halletje wachten. Vervolgens mocht iedereen terug, BEHALVE corine en ik. We werden apart ondervraagd over wie de bagage ingeruimd had. Gelukkig wisten we allebei nog dat ik dat gedaan had. En of ik de jas ook gezien had, opzijgeschoven had, etc. Ik had niets gezien en alleen het achterste luik gebruikt. Inmiddels kreeg ik wat last van een volgelopen blaas en mocht ik beneden een plasje doen. Tijdens dit onbewaakte moment heb ik mijn kans gegrepen en wat kiekjes geschoten van een duitse cel:D(zie foto's) Vervolgens iedereen terug in de bus en lang wachten.

Inmiddels waren er heel wat duitse agenten toegestroomd. Een nieuwe duitser verscheen in de bus. We kregen allemaal een A4 vel voor ons met persoonlijke gegevens. Weer een nieuwe duitser kwam daarna foto's maken van de zitplaatsen van iedereen (erg lachwekkend allemaal). Het was inmiddels licht en ik besloot buiten wat te gaan voetballen (tnx voor het cadeau) Na een tijdje vergezelde Jurre (man van een jaar of 30 die voor zijn werk met bomen praat) mij en balden we nog wat. Daarna weer terug de bus in.

Ik zat net op mijn stoel toen een agent kwam vertellen dat acht mensen met hem mee moesten naar binnen. Ik was natuurlijk ook weer de lul. 7 mensen wachtten in de hal en steeds eentje mee naar een apart kamertje. Daar werd door weer een nieuwe agent uitgelegd dat ze dmv vingerafdrukken en een ware DNA test wilden achterhalen van wie de jas is. Eerst werd er wangslijm afgenomen en daarna afdrukken gemaakt van alle tien mijn vingers. Eerst los en daarna allemaal tegelijk, daarna de duimen nog een keer. Gelukkig mocht ik het inkt van mijn handen wassen en weer terug de bus in.

In de bus was het vreemd genoeg erg gezellig, de gebeurtenissen zorgden voor een soort verbondenheid en we maakten wat grapjes over duitse agenten en de hele belachelijke situatie, het idee werd nog geopperd dat we in een verborgen camera show zaten:p. Na enige tijd verscheen een duitser plus hongaarse vertaalster om alle gegevens van alle passagiers op te nemen, daarna kregen we onze paspoorten terug en kon de reis vervolgd worden. Het was inmiddels 11.00 dus hadden we een vertraging van 7 uur. Geen nachtrust en we zouden onze aansluiting in Wenen missen.

Gelukkig werd er een oplossing gevonden. Reizigers met bestemming Budapest konden in de bus blijven, er moest dan echter wel een omweg gemaakt worden. We gingen vervolgens via Bratislava naar Budapest. Sandor geeft ondertussen veel nuttige tips over hongarije en budapest in het bijzonder. Hij heeft zelf 5 maanden in Eindhoven gestudeert. Hij woont in Gyor en geeft zijn adres voor als we een keertje in Gyor willen uitgaan plus slapen.

18.30 aankomst in Budapest en 20.00 aankomst @semmelweis university. Snel nog even wat eten bij thais restaurant en een biertje drinken in groot winkelcentrum en daarna heeeeeeel moe naar bed.... De eerste nacht slapen we in een guestroom en vandaag ben ik mijn eigen kamertje ingegaan. Voorlopig lig ik er alleen, maar misschien krijg ik binnenkort nog een roommate (foto's volgen later)! Vandaag wat inkopen gedaan en wat kennis gemaakt met wat studenten hier. Kortom het is hier ERRUG GAAF!

Hoop dat de rest van de drie maanden ook zo spannend wordt!!!

Bye Cornelis

p.s. Voor hetzelfde verhaal in andere woorden zie co2hungary.waarbenjij.nu

  • 23 Januari 2007 - 15:30

    Alexandra:

    Altijd al gedacht dat er een crimineel in je schuilde...:P

  • 23 Januari 2007 - 15:36

    Eric:

    wat ben je toch ook een irritante clown! Het leukste vind ik nog wel dat er uiteindelijk niemand is opgepakt alszijnde eigenaar van de jas. En even eerlijk Nelis, nu ben je toch wel blij dat je geen sigaretten hebt geprobeerd mee te smokkelen of wat!?

  • 23 Januari 2007 - 15:42

    Krop:

    gruwelijke shit!

    als jood door dld gaan is vragen om problemen hè :P

    oh btw, dat roze stringetje op die foto, van wie is die? ;)

  • 23 Januari 2007 - 15:44

    Maarten Van H.:

    He Nelis, denk je dat ik mijn jas nog terug krijg?

  • 23 Januari 2007 - 16:33

    Marcel:

    Ze zijn gewoon nog steeds boos op ons (aber fraulein, du hast etwas verloren, was denn? der krieg, ZWEIMAL)! En jaloers...

  • 23 Januari 2007 - 16:34

    Gudde:

    Ik moest eigenlijk nog het hardst lachen om die kerel die voor z'n werk met bomen praat :D

  • 23 Januari 2007 - 16:52

    Klaas Keeper:

    He Nelis, wat een geweldig verhaal. Was dit soms de slag bij Passau? Toch heel wat anders dan de slag om blauw bijl.
    Hoe noem je trouwens iemand die met bomen praat? een bomoloog ofzo??

  • 23 Januari 2007 - 16:53

    Anne:

    wat een pracht verhaal!

  • 23 Januari 2007 - 17:49

    Ab:

    Hmm was het geen zwarte blazer ipv bruine jas want dan zou het diegene uit Griekenland misschien kunnen zijn....

  • 23 Januari 2007 - 17:50

    Adamsko:

    hahahah wat een verhaal!
    Heel fijn. Jammer dat het zoveel tijd koste maar verder neem ik aan het een goede opwarmer was voor de rest van je avontuur :-)
    En mijn aanraking met de politie hier was toch wel van een veel subtielere aard haha.
    Leuk je verhaal te hebben gelezen en ook bedankt voor je reactie op mijn verhalen, tot hoors!

  • 23 Januari 2007 - 18:42

    Renate:

    Haha, geweldig! Dit belooft wat voor de rest van je verhalen vanuit Hongarije! :D
    Trouwens echt super toevallig dat je in Passau was!!! De herinneringen komen allemaal weer boven..:) Wat een superstad! :D

  • 23 Januari 2007 - 20:14

    Gudde:

    Wat ik me net bedenk, jij, die Duiters het leven redt, wordt zomaar verdacht van drugssmokkel :D

  • 23 Januari 2007 - 20:45

    Lisanne:

    haha :D te grappig nelis!
    een warme groet vanuit Tilburg ;)

  • 24 Januari 2007 - 08:30

    Peter R. De Vries:

    Beste Cornelis L te Lexmond. Ik ben bezig met het maken van een uitzending over zware drugssmokkkels richting oost europa. Dus ga volgende week de uitzending kijken dan heeft ook u een alibi!

  • 24 Januari 2007 - 08:32

    Rolf:

    Hey Nelis!
    Dat had ik nou niet achter je gezocht joh! Geweldig verhaal! Veel plezier!

  • 24 Januari 2007 - 17:37

    Tobias:

    ja ja cornelis gaat de grote boze wereld in. dit zal je weten.

  • 25 Januari 2007 - 08:47

    Thomas:

    het was de butler, ik zweer het je!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Cornelis

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 12761

Voorgaande reizen:

21 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: