Koud - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Cornelis Lam - WaarBenJij.nu Koud - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Cornelis Lam - WaarBenJij.nu

Koud

Door: Cornelis

Blijf op de hoogte en volg Cornelis

27 Januari 2007 | Hongarije, Boedapest

Na het avondje uit op woensdag, had ik de donderdagochtend gereserveerd voor uitslapen. Daarna heb ik mijn wc laten maken en nog wat boodschappen gedaan in mom park (winkelcentrum hier vlakbij). 's Avonds zijn we meegegaan met Fanis en Pedros naar West End City Centre, omdat Pedros het nodig vond om zijn zevende tattoo te laten zetten. Vervolgens hebben we daar lekker gegeten en daarna weer terug naar de university. Ik kreeg deze dag trouwens een compliment van Peter (hongaar die in NL gestudeerd heeft) over mijn Hongaarse uitspraak. Ik heb mezelf nl. aangeleerd om in het Hongaars te groeten, te bedanken, etc.

Vrijdag ben ik met Corine naar Hero's square geweest. Een heel groot plein met beelden van bekende Hongaarse mensen. Daarachter lag ook nog een zeer groot park en wat we daar allemaal zagen was in 1 woord schitterend. We bezichtigden de buitenkant van het grootste badhuis in Budapest en de dag daarna de binnenkant. Ook was er een ijsbaan en een soort kasteel. 's Avonds vanaf een uur of 21.30 tot 23.30 over koetjes en kalfjes gepraat met Fanis, Pedros, Cory en Corine. Vooral het gesprek met Cory was erg interessant. Om 24.00 langs de kamer van Pedros (paar straten verder) en daarna naar Dokks om wat biertjes te drinken.

Vandaag ben ik dus naar het badhuis geweest met John, Szaia, Fanis en Corine. Je moet je voorstellen dat het buiten het water ongeveer -5 is en af toe wat sneeuw. In het water, op de binnenplaats van het gigantische badhuis, is het gelukkig een stuk aangenamer (voor de duidelijkheid: je bevind je dus gewoon in de openlucht). Om bij de indoorbaden te komen moest je dus in je zwembroek door lichte sneeuw en -5 rennen om vervolgens in de sauna weer op te warmen. De volgende keer zal ik foto's maken, want de binnenkant is nog mooier dan de buitenkant van het gebouw. Net lekker een pasta naar binnengewerkt bij de pizzeria op de hoek en vanavond is de planning om op tijd te gaan slapen.

Alle verplaatsingen hier doe ik trouwens lopend of met openbaar vervoer. Ik heb een maandkaart voor de metro; tram en bus zijn gratis (nou ja... het wordt nooit gecontroleerd of je een kaartje hebt).

Ohja... ik ga hier ook nog studeren, maar ik heb uit betrouwbare bronnen vernomen dat de lessen pas 12 februari beginnen:D!!

Weltrusten

  • 27 Januari 2007 - 23:12

    Abu:

    whaah wat een mooie foto's, maar waar ben ik? hihihihi

  • 28 Januari 2007 - 09:27

    MVH:

    Cornelis is alweer verliefd...

  • 28 Januari 2007 - 12:20

    Krop:

    Fucking icebaan gek :)
    mooi schaatsen man

    gewoon even rondje 33 op de hongaarse borden zetten :)

  • 29 Januari 2007 - 17:01

    Floortje:

    Superleuk Cornelis! Ik ga jullie verhalen volgen hoor, HEEL VEEL PLEZIER!
    (en hahaha, wat een pech, maar wat een mooi verhaal: die hasjbus!)
    X, Floortje

  • 29 Januari 2007 - 18:17

    Dickie:

    Hey kerel!
    Wat een belevenissen zeg!!! Mensenkinders! Maar gelukkig was je bekend in de omgeving Passau:P Dus je wist alle vluchtroutes vast nog wel ;)! Veel plezier en suc6 daar nog!

  • 29 Januari 2007 - 21:50

    Renate:

    Sjonge wat een verhalen....klinkt wel allemaal super goed! Ik ga je verhalen zeker volgen!
    Liefs Renate

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Cornelis

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 12757

Voorgaande reizen:

21 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: