Beautiful Budapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Cornelis Lam - WaarBenJij.nu Beautiful Budapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Cornelis Lam - WaarBenJij.nu

Beautiful Budapest

Door: Cornelis

Blijf op de hoogte en volg Cornelis

30 Januari 2007 | Hongarije, Boedapest

Vanuit een koud en winderig Budapest wens ik eenieder een goede nacht.
Afgelopen zaterdag toen ik ook hier in de computerroom zat, ontmoette ik Eva (Hongaarse). Na wat gepraat te hebben over van alles en nog wat, nodigde ze me uit om zondagochtend mee naar de kerk te gaan. Dat leek me wel wat, dus stond ik zondag op tijd op. We moesten 45 minuten met het ov om in VIII district de kerk te vinden. Het was een mooie, grote ruimte die voor de helft leeg bleef. Er waren mensen van verschillende nationaliteiten, maar het merendeel was Hongaars. Voor de dienst stelde Eva me voor aan een paar hele aardige mensen en ik werd van harte welkom geheten. Aan het begin van de dienst werd gevraagd wie er voor 'the very first time' in deze kerk was. diegenen werd vriendelijk verzocht hun hand op te steken. Ik bleek de enige te zijn, stak wat onwennig mijn hand op.... en iedereen begon te klappen!! Echt heel erg grappig. Er waren verschillende sprekers. Gelukkig was er een talk die het hele gebeuren in het engels vertaalde, zodat de buitenlanders het ook konden volgen. Na afloop nog wat nagepraat en vervolgens richting uitgaan. Toen we wegliepen, kwam de voorganger achter me aan om me nog even persoonlijk een hand te geven en welkom te heten. Daarna terug richting Semmelweis. (kben vergeten foto's te maken, maar kom er vast nog wel vaker) Onderweg kwamen we langs de Chinees en daar maar even snel wat voedsel naar binnen geduwd (erg lekker trouwens).

's Middags nam Eva ons (corine en mij) mee naar het hoogste punt van Budapest. Vandaar uit hadden we schitterend uitzicht over de stad. bovenop de berg lag sneeuw, het was erg koud en het waaide hard. Maar het uitzicht was fantastisch!!

's Avonds gesocialized met de Spanjaarden die net waren aangekomen. Zij waren hier het eerste semester ook al, zijn met kerst naar huis gegaan en zijn nu weer terug. Twee Spaanse jongens, Samu en Fernando, en een Spaans dwergmeisje van amper twee turven hoog dat de naam Rocio draagt (haar naam uit te spreken met een soort neusklank).

Vandaag ben ik vroeg opgestaan om wat boodschappen te doen. Ik ben ook nog op zoek gegeaan naar een paar speakers die ik aan kan sluiten op mijn mp3speler, maar die heb ik nog niet gekocht. Ik mis namelijk een beetje muziek op mijn kamer. Toen ik terugkwam bleek Corine ook wakker te zijn en we besloten rond 15.30 een kerkenrondje te doen langs de Donau. We hebben schitterende gebouwen gezien met als hoogtepunt het parlementsgebouw en de Matthias church. Daar gaan we binnenkort naar terug om dit meesterwerkje helemaal van binnen en buiten te bezichtigen. Cappucino drinken met Corine wordt zo langzamerhand en gewoonte en was ook vandaag weer erg gezellig.

Vanavond ging Corine uit met de Spanjaarden, maar ik had niet zo'n zin om uit te gaan dus blijf hier vanavond. Ik ga morgenochtend met Eva basketballen en misschien moet ik 's avonds invallen bij een korfbalwedstrijd (dat kennen ze in Hongarije dus ook al). Verder bracht Hunor me naar twee jongens die me wat meer over het voetbal vertelt hebben, dus binnenkort maar eens een training bezoeken. Tot zo ver... het wordt bedtijd voor mij!!! Mijn adres is trouwens:

Hungary
1123 Budapest
Kiss Janos Altabornagy utca 2.

Dus klim in je pen en schrijf me een mooie brief. Vermeld mijn naam er even bij en je krijgt gegarandeerd een bericht terug! Tnx btw voor al jullie reacties tot nu toe, echt leuk om te lezen.

Trusten!!

  • 30 Januari 2007 - 07:01

    Rolf:

    Hey Nelis, zal vragen of ze bij het Bosch vast een korfbalcontractje voor je klaarleggen... Veel plezier!

  • 30 Januari 2007 - 14:00

    Krop:

    Heb je de mensen daar al kennis laten maken met Arie en Bastiaan? :)

    oh. ben wel benieuwd naar hoe die mensen er allemaal uitzien... :p

  • 30 Januari 2007 - 16:51

    Jeroen Laan:

    hoi cornelis,

    wat een mooie stad zeg! Ik ben zelf ook een kerkenmens zowel in gebouw als in geloof. Doe Corine de groeten en keep in touch!
    Jeroen

  • 31 Januari 2007 - 14:04

    Marcel:

    Cornelis, jij gaat je tog niet verlagen tot korfballer aight! Wel leuk trwns om hier je bezigheden te lezen, volgens mij heb je t wel naar je zin als k goed lees:) Have fun!


  • 01 Februari 2007 - 01:15

    Gudde:

    lul man, tis de 24e weer lexmond, waar moeten we nu frituren :O

    Nee, even alle gekheid op een stok, heb ik een touw nodig om in de pen te klimmen? of is dat alleen maar om een berg over te komen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Cornelis

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 78
Totaal aantal bezoekers 12760

Voorgaande reizen:

21 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: