Baard! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Cornelis Lam - WaarBenJij.nu Baard! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Cornelis Lam - WaarBenJij.nu

Baard!

Door: Cornelis

Blijf op de hoogte en volg Cornelis

05 Februari 2007 | Hongarije, Boedapest

Er is weer heel wat gebeurd sinds mijn laatste bericht. Vrijdag ben ik met Corine en Eva naar het vliegveld gegaan om Zeke op te halen. Hij komt uit Canada en heeft helemaal vooraan gestaan bij het uitdelen van de baardharen. En hij is ook nog eens mijn roommate. Ik heb hem zaterdag wat van de stad laten zien en ook zondag ben ik veel met hem opgetrokken. Tussendoor heb ik me ook nog even in het zweet gewerkt door een flink stuk uphill te gaan hardlopen --> heerlijk. Zeke wilde per se de finale van de Superbowl zien. Uiteindelijk belandden we zondag om 00.30 (eigenlijk maandag dus) in Champs sports pub. Fanis was ook van de partij. Ik heb een hoop geleerd over American football en gezellig was het ook (de Colts wonnen btw van de Chicago Bears).

Eerder die avond ben ik naar de kerk geweest. Ik zou met Eva gaan, maar zij had niet genoeg tijd om eerst naar school te komen dus ging ze rechtstreeks van haar ouderlijk huis naar de kerk. Ze had haar kamergenoot Gaby gebeld en die moest mij maar ophalen en meenemen (het is nl. nogal ingewikkeld om daar te komen) Toen Gaby op mijn deur klopte was ik echter net weg. gevolg: ik nam niet de meest efficiente route en was 10 minuten te laat in de kerk, sloop geruisloos naar binnen en kon het deze keer al beter volgen dan vorige keer. Na afloop weer heel wat afgekletst en we werden thuis afgezet door pastor Lajos (ofzo iets). Hele grappige man die de hele weg verhalen vertelde.

Ohja... 's ochtends was ik vroeg wakker en besloot ik het Ferenc Puskas stadion te gaan bekijken. Het stadion was echter niet van bijzondere schoonheid. Er tegenover was een markt waar je allerlei tweede (en ook derde, vierde en vijfde) hands producten kon kopen. Ook lagen er heel veel telefoons waarvan ik het idee had dat ze een keer per ongeluk van een vrachtwagen waren gevallen. Ik voelde me niet echt op mijn gemak als enige westerling tussen heel veel arme mensen en bedelaars die allemaal net iets te dichtbij kwamen en dus ging ik maar snel weer terug.

Vandaag uitgeslapen en vanmiddag met Zeke en Eva alle faciliteiten bekeken hier op de campus en de turnhal uitgeprobeerd (ik weet nu bijvoorbeeld hoe ik op het dak kan komen: de ideale plek om te studeren). Eva had trouwens een hele goede nokia voor me meegenomen die ik de komende 2.5 maand kan lenen. Ik heb vandaag dus een simcard gekocht en kan nu ook binnen Hongarije tegen normale prijzen bellen. Bij het kopen van de Simcard moest ik me legitimeren en een paar handtekeningen zetten. Alles was in het Hongaars, dus misschien heb ik wel een contract getekend dat ik de komende vijf jaar de billen af moet vegen van alle t-mobile medewerkers in Budapest. Vandaag ook nog lol gehad met Hunor die opeens met de hond van Milan voor mijn deur stond !!

Morgen gaan Corine en ik naar Wenen. Schijnt ook errug mooi te zijn. Donderdag komen we terug en dan is Kristof (Belg) als het goed is gearriveerd en heb ik vast wel weer wat te melden.

Auf wiedersehen!!

  • 05 Februari 2007 - 20:04

    Krop:

    Is dat een blinde tyfushond? :)

    Die Eva is wel een aardig vrouwtje, of niet... ;)?

  • 05 Februari 2007 - 20:16

    Cornelis:

    Hey denk jij eens aan je taalgebruik!! Anders moet de beheerder van deze pagina ingrijpen... Maar misschien heb je wel gelijk wat het ras betreft:D

  • 05 Februari 2007 - 22:21

    Klaas Keeper:


    ey Nelis,

    Het gaat niet om de schoonheid van het stadion, maar om de emotionele waarde. Het is vernoemd naar de grote FERENC PUSKAS!!

  • 05 Februari 2007 - 22:23

    Ik Nog Ff:

    Die 4-2 tegen streefkerk is niet wat je denkt, het kwam door de scheidsrechter, en om bij de woorden van ene meneer Krop te blijven, het was misschien wel een tyfushond.

  • 05 Februari 2007 - 22:39

    Johan V.V :

    Heey..

    Nou zo te horen heb je het wel naar je zin daaro...
    Wij genieten hier van de mooie stadions enzo:)

    Mare nog veel plzier...

    gr,johan

  • 06 Februari 2007 - 16:33

    Gudde:

    Potverdorie, die kerel heeft idd een beste baard, daar kwam ik in m'n hoogtij dagen niet eens bij in de buurt :O

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Cornelis

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 12756

Voorgaande reizen:

21 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: