Wonderful Wenen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Cornelis Lam - WaarBenJij.nu Wonderful Wenen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Cornelis Lam - WaarBenJij.nu

Wonderful Wenen

Door: Cornelis

Blijf op de hoogte en volg Cornelis

08 Februari 2007 | Oostenrijk, Wenen

Dinsdag ochtend vroeg opgestaan om de trein van 09.10 naar Wenen te halen. Na drie uur kwamen we aan in Wenen op Westbahnhof. We slenterden wat rond door de stad en zagen al snel de Stephansdom, één van de grootste toeristische attracties in Wenen. Daarna naar Heldenplatz. We werden onze zware tassen zat en besloten Thomas te bellen.

Thomas is degene bij wie we de komende twee nachten zouden slapen. Hij was nog op zijn werk, maar daar konden we onze tassen wel heen brengen. 's Avonds nam Thomas ons mee naar de 'acoustic club': een rokerige ruimte waar verschillende amateurs optraden. Het was vaak een mix tussen muziek en comedy en er was bier! Kortom een fijne avond. Daarna nog wat gedronken in de stad en met de nachtbus weer terug.

De volgende dag stond weer in het teken van sight seeing. Thomas vertelde ons dat we absoluut Schonbrunn moesten bezoeken. En dat bleek inderdaad de moeite waard te zijn. De Oostenrijkers waagden in het verleden een poging om Versailles in Frankrijk na te bouwen of te overtreffen. ze zijn hier wel aardig ingeslaagd. Het is een schitterend gebouw en ik heb medelijden met de plaatselijke tuinman. 's Middags nog wat andere bezienswaardigheden bezocht om vervolgens 's avonds in een typisch Oostenrijkse vreetschuur te belanden waar de schnitzels je aan alle kanten om de oren vlogen.

Daarna nog naar een feestje geweest waar veel couchsurfers aan wezig waren (couchsurfing is een netwerk van mensen over de hele wereld die er voor zorgen dat je tijdens een kort verblijf in bijv. Wenen niet in een duur hotel hoeft te slapen, maar gewoon gratis bij iemand op de bank). We kwamen daar dan ook mensen tegen uit Austrlie, Duitsland, Iran en natuurlijk Oostenrijk. Het was weer uitermate gemütlich en we waren dus weer aangewezen op de nachtbus.

Op donderdag heerlijk lang uitgeslapen en vervolgens nog wat rondgekeken bij het Parlement, het Rathaus en het Hundertwasserhaus. En ten slotte nam Thomas ons rond 16.00 mee naar de top van de Kahlenberg om daar te genieten van een geweldig uitzicht over Wenen. Daarna snel weer terug naar het station waar we onze trein van 17.52 moesten halen.

Om 21.30 weer 'thuis' en nog wat gepraat met Damian en Paula (beide Pools), want die waren inmiddels ook aangekomen.

Dit was Wenen in vogelvlucht, maar ik ga nu slapen, want mijn ogen vallen bijna dicht.

Auf wiedersehen!!

• 09 Februari 2007 - 15:20

Alexandra:

Heej,
    't Ziet er allemaal weer geweldig uit..(kBen jaloers!)En je kan iig zeggen dat je een handstand hebt gedaan bij Schonbrunn :D Je moet alleen nog ff aan je knipoog werke :P
    Grtz

• 09 Februari 2007 - 19:35

Caro:

Hee Nelis! vroeg me af of je helemaal in Hongarije mijn stank kunt ruiken.

x Caro

• 10 Februari 2007 - 19:45

Gudde:

Zou je even zelf je foto's op danscafedeleuter.nl willen zetten? Ik blijf aan de gang verdorie :o

• 11 Februari 2007 - 14:01

David:

Hee Cornelis!

Ik heb net je laatste vijf berichten gelezen, dus ben weer helemaal op de hoogte. Het klinkt nog steeds helemaal super man! Wat een overweldigende hoeveelheid aan mooie gebouwen.. Erg leuk al die foto's, zo krijgen we echt een goed beeld van al je belevenissen daar. Jonge, geniet lekker verder en laat die berichten maar komen.. ;-)
    Zou willen dat ik daar bij jullie was, maar ik vermaak me hier ook wel prima :-D

Met vriendelijke groet,

David