finally - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Cornelis Lam - WaarBenJij.nu finally - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Cornelis Lam - WaarBenJij.nu

finally

Door: Cornelis

Blijf op de hoogte en volg Cornelis

12 Februari 2007 | Hongarije, Boedapest

Afgelopen vrijdag was een bewogen dag. 's Ochtends kennis gemaakt met Kristof uit Belgie, da was plezant he... Zelf was hij iets minder vrolijk omdat zijn eerste vlucht gecancelled was en vervolgens zijn bagage achterbleef in Belgie bij zijn tweede vlucht. Uiteindelijk werd 's avonds zijn bagage gebracht en was onze zuiderbuur een tevreden mens.

Aan het begin van de middag zou ik gaan basketballen met Zeke en Eva, helaas waren er geen basketballen dus gingen we frisbeeen. Het was saai dus bedachten we wat idiote spelletjes en sloten Zeke en ik een weddenschap af met Eva. Wij zaten op te scheppen dat we de frisbee van 15 meter in een soort korf konden gooien. Eva geloofde het niet en wij stelden voor dat zij onze badkamer zou schoonmaken (en geloof mij, dat is in dit geval écht een zware straf) als één van ons de frisbee er bij de eerste poging ingooide. Zeke miste, maar gelukkig raakte ik. Vervolgens had zij nog twee pogingen om het ongedaan te maken, maar helaas voor haar miste ze... Maar wij hebben sinds gisteren een heerlijk ruikende en brandschone badkamer!!! (kben benieuwd voor hoelang)

Daarna (om 15.00) ben ik met Samu en Damian naar de voetbaltraining gegaan. We moesten met het tweede team trainen, omdat we niet speelgerechtigd zijn voor het eerste team. Er waren ongeveer 10 mensen bij de training van het tweede en de hongaren wilden graag tegen de buitenlanders spelen... Dat vonden wij natuurlijk prima en we hebben ze een internationaal poepje laten ruiken. Met woorden begrepen we elkaar niet altijd, maar hoe zegt men dat ook alweer zo mooi: 'Sport as a global language'

's Avonds met Kristof, Eva, Damian en Paula de citadel beklommen om nogmaals van dat schitterende uitzicht te genieten. We kwamen een soort grot tegen met daarin een kerk, daar wat foto's gemaakt en enige minuten later werd ons verteld dat de kerk op dit moment helemaal niet open was voor toeristen en dat wij dus zsm naar buiten moesten. En er gebeurde nog iets gedenkwaardigs: Ik lag voor het eerst in drie weken voor middernacht in mijn bed:).

Zaterdag naar het MargitSziget eiland geweest (waar 's zomers het grote sziget festival plaatsvind) met de Polen, Zeke, Corine en Kristof. Er was echter niet zoveel te zien, maar het is wel een ideale plek om te gaan hardlopen. Verder heel veel honden, vogels en spelende kinderen. Toen er een grote zwerm vogels recht boven ons vloog gaf Zeke het volgende commanda 'Just look up, open your mouth en hope you're lucky' Wij waren deze dag trouwens voor het eerst in de meerderheid wat betreft de taal. Zeke werd dan ook gek van al het 'freaky deaky Dutch' dat hij om zich heen hoorde.

Zondag een relaxed dagje gehad. 's Ochtends naar de kerk geweest, 's middags mijn rooster in elkaar gezet en belgische filmpjes gekeken met kristof (trigger happy:), tussendoor mijn boek 'de vliegeraar' uitgelezen (een literair meesterwerkje) en 's avonds naar een Turks restaurant geweest met Fanis, Kristof en Corine en daar erg lekker gegeten. Bij terugkomst waren er opeens acht mensen op mijn kamer, erg gezellig, maar wel een beetje druk.

En vandaag was het dan eindelijk zover... de eerste lesdag. Ik begon met Adapted PE. Hoe ga je in de les om met kinderen met een beperking , handicap, enz. Best wel interassant. Het werd echter wel op een ouderwetse manier gedoceerd. De docente verteld haar verhaal en studenten maken notities. Nauwelijks interactie dus en het duurde 80 minuten:). Daarna samen met Damian naar soccer. Er bleken in het totaal 4 studenten te zijn en een bejaarde leraar die waarschijnlijk nog heeft leren voetballen op blote voeten met een vierkante bal.

Daarna wat gegeten in de kantine en even gedouched in mijn eigen kamertje om daarna history of sport te gaan volgen. Volgens het rooster duurde de les 80 minuten, maar na wat gepraat te hebben over het weer in Cyprus en Nederland stonden we na 20 minuten weer buiten. En volgende week dan gaan we echt beginnen zei de nogal nerveuze docente. Ondertussen van andere studenten al heel wat tips gekregen welke vakken ik wel en niet moet kiezen, dus heb nu de kans om het ideale pretpakket samen te stellen. Maar omdat ik zo'n serieuze student ben, doe ik dat natuurlijk niet....:p Morgen heb ik mijn eerste lesje Hongaars, ben benieuwd!!

Groeten!!

  • 13 Februari 2007 - 12:48

    Johan V.v:

    Haha het lijkt daar echt goed te gaan he...
    Volgensmij elke avond uit eten of niet...

    gr.johan

  • 13 Februari 2007 - 22:06

    Corine:

    ja dat leren koken schiet nog niet echt op...

  • 16 Februari 2007 - 19:48

    Anouk:

    Hey Neli, hoe issie nou? Hoe was je eerste weekje school? Ik ben best een beetje jaloers als ik al die super verhalen van jullie lees! Maar ik gun het jullie wel hoor :)! Hier gaat verder alles toppie, al missen we jullie natuurlijk wel! Ik hou jullie op de hoogte! Fijn weekend hè, hebben jullie vast nodig na zo'n eerste zware week :)!
    Liefs en xxxjes Anouk.

  • 17 Februari 2007 - 20:40

    Tante Wilma:

    Volg met veel plezier je verhalen.Goed voor m'n lachspieren! Het ga je goed Cornelis,
    Groetjes uit Leerbroek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Cornelis

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 12757

Voorgaande reizen:

21 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: